Kota Jogja, I missed you - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu Kota Jogja, I missed you - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu

Kota Jogja, I missed you

Door: Hedwich

Blijf op de hoogte en volg Hedwich

10 December 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Nu een verslag vanuit Indonesie, jawel! Het is me gelukt om veilig het land binnen te komen!
Het afscheid op schiphol viel me minder zwaar dan de vorige keer, hoewel ik nu langer wegblijf. Leuk was het natuurlijk niet. De heenreis verliep vlekkeloos, ondanks een stinkende buurman, had ik erg relaxte vluchten. In Dubai kwam ik een ervaren reiziger tegen en die heeft me geholpen in Jakarta om mijn visa on arrival te krijgen. Appeltje eitje. Ik heb me dus voor niks druk gemaakt. (Dit ga ik nog vaker meemaken denk ik...). Eenmaal in Jakarta aangekomen was het als van ouds gezellig met die kleine indoneesjes. De vlucht van Jakarta naar Yogyakarta was ook als van ouds te laat. Toen ik in Yogya aankwam, hoopte ik al een springende Tika te zien. Maar nee, er stond niemand op me te wachten :( Toen smste ik dat ik er was en ja hoor, daar kwamen ze. Tika, Santi en Nanda. Wat fijn om ze terug te zien! Ze leken wel kleiner geworden in de tijd dat ik weg was ;)
Diezelfde avond heb ik nog mijn favoriete maaltijd: mie ayam gegeten. Daarna mijn spullen in mijn nieuwe huis gedropt en met mijn huisgenoten naar reggea night in bintang gegaan. Heerlijk om iedereen weer te zien. Heel moe en voldaan ging ik mijn 1e nacht in Jogja in.

De afgelopen dagen (ondertussen al bijna een week) voelt als thuiskomen. Alles wat ik doe, wat ik meemaak is: Oh, ik heb dit gemist ;) Zelfs de minder leuke dingen, zoals een salamander in mn kamer, de stortbuien waar ik voor moet schuilen of een kakkerlak in de tuin. Het maakt niet uit, hoort er bij ;)
Naast het genieten van alles wat er gebeurd, alle mensen en vrienden die ik ontmoet, ben ik ook druk bezig met het zoeken naar een baan. Ik heb zowaar een indonesisch nummer geregeld (kostte wel wat tijd, maar dan heb je ook wat) waardoor ik voor de Indonezen wat makkelijker bereikbaar ben. Ik had al een aantal telefoontjes gehad, dus hopen dat er iets tussen zit voor mij. Met de vakantie in zicht, zal ik nog een paar weken niks te doen hebben. Naast werk zoeken zoek ik ook goedkope en makkelijke oplossingen voor mijn visa. Ik moet deze week alweer gaan verlengen, aangezien de mensen op de immigratiekantoren ook vakantie hebben binnekort. Dus het geregel kan weer beginnen ;)

Vandaag ben ik naar teruna bangsa gegaan. Het was super om de leraren en de kinderen weer te zien. Ik heb de leraren peprnoten gegeven, omdat ze daar van Patrick een meeting over hadden gehad. De kinderen zijn heel de week aan het oefenen voor Christmas celebration op vrijdag en zaterdag (waar ik uiteraard ook bij ben). Ze waren aan het dansen, zingen en muziek maken de hele dag. Toen ik binnenkwam, was het altijd een feest. De kinderen begonnen te gillen en gingen aan me hangen. Ik moest opletten dat ik die kleintjes niet omver liep ;) Zo leuk! En maar praten in het indonesisch tegen mij, waar ik toch niks van versta. Heerlijk!

Dus je hoort het al, ik heb het hier prima naar mijn zin. Af en toe vind ik het moeilijk om steeds alleen te zijn. Steeds alleen te lunchen, eten en dingen verzinnen om te doen. Tot nu toe gaat dat prima, maar ik denk dat het moeilijke nog moet komen. Sabine, Pascalle en Bregje, ik mis jullie wel hoor schattekes! Heel gek om alles te doen waar jullie eerst altijd bij waren. Ik neem aan dat het voor jullie ook niet altijd makkelijk is. Snel boeken dus!!

Ik zit in cafe viavia, aangezien ik nog geen internet thuis heb, Het is aan het stortregenen, dus ik blijf nog even hier ;) Vanavond ga ik (als het niet te hard regent) cobra eten. Ik ben benieuwd.

Sampai jumpa!

Als je mijn indonesisch nummer wilt: +6281224446632

  • 10 December 2013 - 11:52

    Pascalle:

    Hoi schatje,

    Wat fijn dat je het zo leuk hebt en wat gaaf dat je bij die vieringen kunt zijn.
    Ik hoop dat alles vlekkeloos verloopt met je visum en dat je snel een leuke baan hebt!
    Selamat makan cobra! Haha omijngod ben je gek geworden hihi.

    Veel plezier en dikke kus ook voor die andere indotjes daar!
    Ps. En nog veel plezier met nandas vrienden hihi

  • 10 December 2013 - 14:41

    Jeske:

    Wauw Hedwich, wat gaaf dat je er gewoon weer zit! Ik kreeg spontaan honger toen ik Cafe Viavia las ;)
    Ik vind het echt knap van je dat je dit in je eentje doet, super! Hopelijk heb je snel een baan, zodat je nog meer in het leventje daar komt!

    Xx Jeske

  • 10 December 2013 - 18:30

    Sigurd:

    Ha lieve zus!

    Wat heerlijk om uw avonturen te lezen! Blij ook dat ge u ginder weer totaal op uw plek voelt (had eens anders moeten wezen, was minder leuk ...). Zeg, geniet met volle teugen en dans het leven hé!

    Grote groet van Sigurd

  • 10 December 2013 - 21:22

    Aafke:

    Stoer hoor!
    Super tof je avonturen.
    Geniet ervan,
    Groetjes Aafke

  • 11 December 2013 - 11:55

    Nadia:

    Hedwich wat heerlijk om te lezen!!!
    Waar woon je precies? Ik loop in gedachten mee door de straatjes!!
    Veel liefs uit Spanje (ben gekidnapped door mn zusje om de kou te ontsnappen hihi)
    xxxxxxxxx

  • 11 December 2013 - 12:14

    Hedwich:

    Nadiaatje! Ik verblijf in een klein straatje dichtbij Jl. Magelang. Heerlijk hier! :)
    Geniet lekker daar in Spanje! Slim van je zusje om je te ontvoeren daar naartoe hihi ;)
    Heel veel liefs uit Jogja! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Indonesië

4 maanden Indonesië!!!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Bedbugs and ashes. What's next??

09 Februari 2014

Welcome to civilization

06 Januari 2014

Groeten uit de rimboe

10 December 2013

Kota Jogja, I missed you

28 November 2013

Last week in Belgium
Hedwich

10 maanden Azie!!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 7487

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Indonesië

Landen bezocht: