Eerste dagen Indonesie - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu Eerste dagen Indonesie - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Indonesie

Door: Hedwich

Blijf op de hoogte en volg Hedwich

31 Januari 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Hier zit ik dan, aan de andere kant van de wereld voor de meesten die dit verslag lezen. De afgelopen dagen waren vol van nieuwe indrukken, kleine indo's en een lange vliegreis.

Het begon allemaal op Schiphol. Afscheid nemen is nooit mijn sterkste kant geweest en was ook helemaal niet leuk. Maar gelukkig ben ik dat vliegtuig ingestapt ;) De vliegreis was super relaxt, filmpjes kijken en wat slapen (voor zover dat kon...) Overstap in Dubai en van daaruit weer naar Jakarta. In dat vliegtuig zaten er een aantal zatte mannen achter ons, daar waren wij niet zo blij mee :s Na een lange tijd wachten bij het checken van onze visums, mochten we het land in ;)

Eenmaal buiten werden we meteen omsingeld door kleine indo's die een taxi aanboden. We zijn het eerste beste restaurantje ingelopen om een frisse cola te drinken, want 30*C viel ook niet zo mee. Van daar hebben we een hotel geregeld voor de eerste nacht. Het was een heel avontuur om er te komen, we deden er een uur over en zagen onderweg vanalles wat sowieso niet in Nederland te zien valt.
De volgende ochtend weer terug naar de luchthaven om in het vliegtuig naar Yogyakarta te stappen.

In Jogja aangekomen, stond Esfie (lerares op Teruna Bangsa) al op ons te wachten. Ze regelde een taxi, zodat wij als blanken niet afgezet konden worden (want dat was in Jakarta wel gebeurd natuurlijk;p). We werden naar een guesthouse gebracht, waar we ook voor de komende 3 maanden zullen blijven. Het is dicht bij de schol, Teruna Bangsa.
Vandaag werden we op school voorgesteld, alle kinderen vonden het super dat wij er waren! Ik heb mezelf meteen een andere naam gegeven, vanaf nu ben ik hier miss Saskia (mijn 2e doopnaam) omdat ze Hedwich niet uitgesproken krijgen ;)

Ik heb ook nog geoefend met het rijden op een scooter! Want we moeten vanaf maandag zelf met de scooter naar school komen. Dat viel niet mee, zeker niet een scooter waar ik nog op moest schakelen ook! En het verkeer is een zooitje hier, o ja, en alsof dat nog niet genoeg is, je moet ook nog eens links rijden. Dus veel oefenen en dan komt het vast goed!

De komende dagen is het een beetje uitrusten, want de jetlag is aanwezig ;) Ook nog een beetje shoppen: nieuwe batikbloesjes om les te geven, schoenen die makkelijk aan en uit gaan,...

Ik zie het al helemaal zitten om hier te wonen, ik vind het hier nu al leuk! Dus dat is een goed teken denk ik zo ;)

Heel veel liefs uit Jogja, xxx

• 31 Januari 2013 - 16:47

Marijke Jansen:

spannend! tof! kijk al uit naar je volgend verslagje!
    altijd leuk om zulke verslagen te lezen!

veel plezier ginder!

• 31 Januari 2013 - 22:12

Joke:

Hallo miss Saskia, klinkt leuk, deze naam; vake zal blij zijn, want hij heeft die naam gekozen.
    Fijn om te lezen dat je aangekomen bent, en dat het, ondanks de jetlag, meegevallen is.
    Al die nieuwe ervaringen meemaken zal avontuurlijk zijn voor jullie. Kijk je ogen maar uit!!! Wees voorzichtig in het verkeer, want als het zo'n zooitje is als ik mij voorstel, dan is het ook levensgevaarlijk. Iedereen rijdt kriskras door elkaar heen en je moet ogen ooveral hebben om anderen te ontwijken...
    Maarja, ook dat is 'ervaring', in chaos dan.
    Hier is het winderig en regen...niet echt vrolijk.
    Heb je genoten van je reisboekje?? 'Krammen' we??
    Denk an Arthur en Osa, het kan voor alle dagen zijn, dat je weeral tante wordt;..ik ben erg benieuwd.
    Kramkram, je mama

• 01 Februari 2013 - 09:31

Ton:

Mooi verhaal miss Saskia. geniet er van en houd ons op de hoogte

• 01 Februari 2013 - 20:29

Joke:

Hoi TANTE Saskia, Proficiat met je nichtje he!! We hebben veel te goed aan Osa gedacht (zie gister), want het is er al!! Heel die bende is ziek: griep, hoge koorts. Ik vlieg er maandag naartoe; bouillon en kamillethee maken voor ze. Gaat lesgeven en de taal een beetje? Jetlag overwonnen?
    Kuskus lief dochterke!XXXX

• 01 Februari 2013 - 22:12

Sigurd:

Ha zus!

Plezierig om je eeste indruk te lezen! Moet een bijzonder gevoel geven om zo echt op jezelf te staan! Te doen en te laten wat ge zelf wenst, in een omgeving die voor u fris ruikt van nieuwigheid!

Adem de lucht maar diep in!! Misschien geen goede tip om dat tijdens het scooter rijden te doen, de auto's tuffen vast heel wat vieze troep uit!!

• 06 Februari 2013 - 07:49

Nadia:

Hedwich!!! ... Saskia!! Ik ga je volgen stoer nichtje :-)
    Fijne aankomst, succes met de jetlag en de scooters en een hele goeie tijd gewenst!
    En proficiat met je nichtje!!!