Home sweet (!?) home... - Reisverslag uit Merksplas, België van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu Home sweet (!?) home... - Reisverslag uit Merksplas, België van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu

Home sweet (!?) home...

Door: Hedwich

Blijf op de hoogte en volg Hedwich

15 Mei 2013 | België, Merksplas

Selamat datang di Belanda! Welkom terug in Nederland/België!...
Ik ben gister aangekomen in schiphol, helaas pindakaas is mijn pindaland verhaal voorbij....

De laatste weken in Indonesië waren onvergetelijk! De laatste week op stage vond ik best moeilijk, de laatste dag al helemaal! We hadden met alle kinderen een dansje geoefend en 's ochtends (na het gebedje) werd de muziek aangezet en kwamen alle kinderen gillend naar buiten om alle leraren te verrassen met de flashmob. Was echt super gaaf! Meteen daarna bleven we buiten op het schoolplein en is er afscheid van ons genomen. We werden overladen met cadeautjes, kaartjes en bedankjes.
Afscheid nemen van een aantal leerkrachten was voor mij heel moeilijk. Het heeft mij verschillende traantjes gekost... :(

Evy was op 28 april aangekomen en zij heeft een leuke, drukke week gehad in Jogja. Sommige activiteiten hebben we samen gedaan, zoals een zilvercursus (zelf een ring gemaakt), een cycling tour (helpen in de rijstvelden), samen naar de zonsondergang van de merapi (vulkaan) gaan kijken en een dagje naar het paradijselijke strand van Java geweest. Ik heb toen onderweg een gefrituurde krekel gegeten!! Bah bah, echt heel erg vies haha. Natuurlijk zijn we die week ook nog veel uit geweest, lekker gaan eten,... Dus het was een enorm drukke week met weinig slapen voor mij ;)

Op zondag 5 mei moest ik afscheid nemen van de meiden. Niet leuk!! Huilend in de auto gestapt, op naar een nieuw avontuur! Evy en ik hebben een trip geboekt van 5 dagen avontuur. En avontuur was het zeker! We zijn naar de Bromo vulkaan gegaan, we hebben in luxe en minder luxe hotels geslapen, we hebben boerderijen en plantages bezocht, we hebben midden in de jungle gezeten, we hebben schildpadden uit hun ei zien komen, vrij gelaten in de natuur, grote schildpadden 's nachts op het strand gespot en eitjes hebben zien leggen, we hebben paradijselijke, verlaten stranden gezien, we zijn moeten vluchten voor agressieve apen, we hebben Evy haar verjaardag gevierd, we hebben veel in de auto gezeten, we hebben de ijen vulkaan en de krater midden in de nacht beklommen en als laatste zijn we naar Bali gegaan.

Op Bali zijn we eerst gaan overnachten bij een reggeaman, die achterin de tuin een prima kamer voor ons had. De volgende dag is Evy gaan duiken en ik gaan snorkelen, met nog andere mensen. Dat was heel gezellig! Ik moest wel heel erg wennen aan al de toeristen en blanken daar... Diezelfde dag zijn we 's avonds richting Kuta gegaan, 3 daagjes een hotel geboekt in Legian. Daar hebben we schandalig veel geld uit gegeven aan souvenirs, kleren en lekker eten. Het strand was een groot drama, een vieze zee en helemaal niet zo mooi als op Java. Ik snap niet wat al die mensen in Bali doen... Ook het uitgaan was een flinke tegenvaller. Heel erg veel toeristen, vooral uit Australië. En allemaal van die surfboys, die alleen maar komen om een meisje te scoren. Evy en ik waren dan ook helemaal klaar met al die aandacht van die mannen! Ze lieten ons gewoon niet met rust. Dus dat was ook weer genoeg voor een avond. De volgende avond zijn we gewoon lekker op tijd naar het hotel gegaan.

Met dikke tegenzin ben ik maandag van Bali naar Jakarta in het vliegtuig gestapt. En met nog meer tegenzin in het vliegtuig van Jakarta naar Dubai. En met heel erg veel tegenzin in het vliegtuig van Dubai naar Amsterdam. Ik wilde echt niet naar huis, ik heb zo'n geweldige tijd gehad in Indonesie, ik wil niet dat er een einde aan komt... Maar helaas, niets is voor altijd. Dus ik moest wel weer naar huis. In Amsterdam aangekomen stonden daar alleen de familie van Evy... En waar was die van mij?? Die waren weer eens te laat... Haha, typisch. Thuis ben ik verwelkomd met een groot spandoek en een tafel vol met frietjes en stoofvlees, een typisch Belgisch familiegerecht! Heerlijk! Dat maakte mijn thuiskomst wel weer goed ;) Nu vooral last van de kou, verkouden en een jetleg. Maar dat is over een paar weken wel weer over! Hoop ik!

Ik wil iedereen bedanken die betrokken zijn geweest bij mijn avontuur en die mij hebben gesteund. En een bedankje vooral voor de meiden, Pascalle, Bregje, en Sabine, die nu nog met hun konten op het strand kunnen liggen!!! Jaloersssss!! Geniet er van schatjes en ik zie jullie snel weer!! xx

  • 15 Mei 2013 - 11:40

    Gerrie Willemen:

    hoi sabine

    welkom thuis.
    ja dat kl#te weer zul je toch weer aan moeten wennen.
    geniet nu nog maar na van je geweldige avontuur,
    dit pakt niemand je meer af.
    groetjes gerrie

  • 15 Mei 2013 - 19:44

    Gerrie Willemen:

    sorry ik dacht dat sabine al thuis was.
    heb het verhaal niet goed begrepen.

  • 17 Mei 2013 - 10:45

    Karel Govaerts:

    Beste Hedwich,
    Ik kwam toevallig uit op je blog.
    Blijkbaar heb je een mooie en leerrijke uitstap gemaakt naar Indonesië.
    Wil je daarvan een reisverslag maken voor De Nieuwe Spetser?
    Daar mogen dan ook best een paar foto's bij.
    De deadline voor DNS-juni is woensdag 22-05.

    mvg
    K.Govaerts

  • 19 Mei 2013 - 22:25

    Hedwich:

    Dag Karel, dat wil ik graag doen!
    Hoe lang moet het verslag ongeveer zijn? En naar wie moet ik het sturen?
    Dan zorg ik voor een schoon verslag in DNS.
    Groet, Hedwich

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Merksplas

Indonesië

4 maanden Indonesië!!!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Bedbugs and ashes. What's next??

09 Februari 2014

Welcome to civilization

06 Januari 2014

Groeten uit de rimboe

10 December 2013

Kota Jogja, I missed you

28 November 2013

Last week in Belgium
Hedwich

10 maanden Azie!!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 7510

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Indonesië

Landen bezocht: