I DON'T want to go home!!!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu I DON'T want to go home!!!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu

I DON'T want to go home!!!!

Door: Hedwich

Blijf op de hoogte en volg Hedwich

01 Mei 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Oeps, laaaaang geleden! Dat komt omdat het hier gewoon veel te leuk is om achter je computer te zitten ;) Maar de afgelopen weken heb ik wel veel aan de computer gezeten voor mijn scriptie voor school. Dat moet ook gebeuren natuurlijk....

De laatste maand is heel erg snel voorbij gegaan. Ik zal proberen een beetje te beschrijven hoe die zijn verlopen.
Met de immigratiedienst hebben we elke keer ruzie, want ze willen steeds dingen die wij niet hebben. Maar gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen en hoef ik er niet meer naartoe!!

Begin april zijn mama en Ellen een week bij mij geweest! Super leuk! Het was heel gek om mijn moeder in deze omgeving te zien, zeker op het vliegveld was het even gek ;) Maar al heel snel was ik er aan gewend en we hebben een super leuke week gehad! Ik moest wel gewoon naar stage, maar in de namiddagen kon ik wel met ze mee. Een dag zijn we ook naar het strand gegaan, dat was heel gezellig! En lekkere kreeft gegeten!!!! Hmmm...
De meeste studenten hadden me gewaarschuwd als familie op bezoek komt, dat het heel moeilijk is om ze uit te zwaaien en niet mee te gaan naar huis. Maar daar heb ik helemaal geen last van gehad (sorry mama). Ik wil eeeeeecht nog niet naar huis, ik wil zo graag blijven! Ik voel me hier zo thuis dat ik zelfs niet over twee weken thuis wil zitten :( Niet aan denken!!

van de immigratie mogen we geen les meer geven, maar we hebben een manier gevonden waarin we onze lessen voort kunnen zetten. We hebben het rooster wel even aan moeten passen, maar het is goed gekomen.

We zijn met ons viertjes een paar dagen naar Karimunjawa gegaan, een paar eilanden in het noorden van Java. We kwamen daar aan en het was bewolkt en het regende. Bleeh. De volgende dag gingen we met een bootje eilandhoppen en snorkelen, dus we hebben gebeden voor een beetje zon. Nou, die hebben we gekregen! Het was warm! En toen we 's avonds thuis kwamen waren we allemaal zo rood als kreeftjes, en pijn! Een paar dagen flink pijn geleden! De volgende dag was dan ook vooral de zon ontwijken. Maar het was een super mooie plek! Al die mooie eilandjes, lekker bbq op het strand, in de hangmat liggen, tussen de visjes snorkelen, mooie koralen zien,... Heerlijk!

Nu ben ik in de laatste week stage alweer... Niet leuk! Ik hou niet van afscheid nemen, zeker niet van een plek waar ik niet weg van wil. Morgen is het afscheid van de peuter en kleuterklassen. Vrijdag van de basisschool.

Evy is zondag avond aangekomen!!! Dus deze week is heel druk voor mij, afscheid van de school en Evy alles laten zien van Jogja. Vandaag gaan we samen fietsen en in een rijstveld werken. Vrijdag gaan we nog naar de zonsondergang van de Merapi, zaterdag misschien nog naar het strand en dan zondag vertrekken we naar de Bromo vulkaan, kalibaru, Sukamade, ijen krater, en dan worden we afgezet aan de haven om naar Bali te gaan. In Bali nog een aantal dagen en daarna is het tijd om terug naar Nederland te gaan. Dus nog maar 2 weekjes in Pindaland! Op 14 mei vlieg ik weer de halve wereldbol rond richting het koude kikkerlandje ;)

Dus dit was mijn laatste verslagje vanuit Indonesië, ik ga hier nog 2 weken volop genieten en ik zie jullie heel binnenkort weer in Nederland/België!

Ik wiiiiiiiiiiil niet naar huis, hallooooooo!! Maar het moet! Zie jullie snel!

Kus

  • 01 Mei 2013 - 17:03

    Ton:

    Geniet van jullie laatste dagen. Dat wat je nog gaat doen is geweldig..

  • 07 Mei 2013 - 14:40

    Joke Vollebregt:

    hoi Hedje, wat een goede en rijke ervaringen allemaal: ja, inclusief afscheid
    nemen. Dat zijn de dingen van het leven....enne, je kunt altijd terug gaan naar
    daar he? Wieweet ligt er een stukje leven op je te wachten.
    eerst je diploma halen, en daarvoor kom je in ons 'lentelandje'. Dat heb je
    daar gemist; oooh, die bloesems zijn zooo mooooi....
    Dag lief dochtertje, heb een fijne week met Evy. Pas op jezelf en tot de 14e op
    Schiphol.
    Kuskus, moek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Indonesië

4 maanden Indonesië!!!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Bedbugs and ashes. What's next??

09 Februari 2014

Welcome to civilization

06 Januari 2014

Groeten uit de rimboe

10 December 2013

Kota Jogja, I missed you

28 November 2013

Last week in Belgium
Hedwich

10 maanden Azie!!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 7503

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Indonesië

Landen bezocht: