Het regent het regent...!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu Het regent het regent...!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu

Het regent het regent...!!

Door: Hedwich

Blijf op de hoogte en volg Hedwich

21 Februari 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Selamat malam (goede avond)!

Het is even geleden, maar hier weer een nieuwe update vanuit Jogja. Mijn computer is nog steeds kapot en nog steeds bij de vriend van de man van de zus van... Ik weet het niet meer bij wie. Maar er wordt in ieder geval iets mee gedaan. Wat er mis is, is een groot raadsel. Maar dankzij de iPad van Sabine kan ik toch nog een verslagje schrijven! :)

De titel spreekt voor zich denk ik... Heel veel regen hier! Het begint vaak in de namiddag/avond. Als je nergens moet zijn is het niet erg, maar als ik met de scooter moet, dan ga ik op blote voeten en een regecape aan. Maar als we ergens naartoe moeten met de regen, nemen we het liefst een taxi. (als die de telefoon op willen nemen als ik bel...)

Het leven begint hier stilaan een gewoonte te worden. Overdag naar stage om lessen Bahasa inggris te geven aan kindjes van 3 tot in groep 8. Voorlopig is het spelen met kinderen nog onze grootste bezigheid van de dag ;) Ook geven we de leerkrachten Engelse les, dagelijks 15 minuten. Ik had beter lessen Engels gevolgd voor ik naar indonesie ging ;). Het Indonesisch schort bij mij nog langs alle kanten. Het is heel moeilijk te volgen, laat staan het te spreken! Ik kan dingetjes zeggen zoals "tutup bukunya" (close your books) en een zinnetje die ik heel vaak zeg: "Bahasa inggrisnya apa?" (wat betekent dat in het engels?). Maar de kinderen vinden het geweldig en het maakt vaak niet uit of we elkaar begrijpen of niet.

Afgelopen weekend zijn we voor de eerste keer uit geweest, samen met een leerkracht van school en een vriend van haar zus. Eerst zijn we naar een café dichtbij jl. Malioboro gegaan, waar veel buitenlanders waren en grote mensen (!!). Dan voel ik me niet als enige een reus in dit land ;). Er speelde een live bandje en de sfeer zat er goed in. Daarna gingen we naar een club. We kwamen binnen en het eerste wat ik zag was een podium met een vrouw met enorme hoge hakken. Ik keek rond en ik voelde me een boerin met mijn Allstars en jeans broekje haha. De flessen sterke drank gingen er goed doorheen, want bier en wijn zijn niet de standaard drankjes in een club. Het was weer een hele ervaring! Maar niet iets wat ik ieder weekend wil doen ;)

We hebben besloten een reis te maken naar Sumatra! Van 18 tot 26 maart gaan we naar de jungle! We hebben een chauffeur en een gids voor 9 dagen. We gaan van alles beleven, olifant rijden en wassen, aapjes kijken, eten bij de locals,... Ik heb er zo veel zin in!! (papa niet bezorgd zijn, het is met een goeie Nederlandse organisatie).

Vorige week kreeg ik te horen dat mijn zus gaat trouwen!! Jeuj, de eerste van de familie, dat werd eens tijd haha! ;). Ben nu al een keer tante geworden en ook nog een zus die gaat trouwen! Dan is de afstand soms toch wel groot tussen thuis en indonesie...

Vandaag hebben we met z'n vieren Patrick (leerkracht van de pabo) opgehaald van het vliegveld. We waren heel blij om hem te zien en wilden hem alles vertellen wat we allemaal hebben gezien en gedaan. Hij werd overladen door onze verhalen ;). Morgen gaan we hem de school en alles laten zien. En er moet natuurlijk ook aan mijn scriptie gewerkt worden, want daar komt hij natuurlijk ook voor!

Selamat tidur (slaap lekker) en tot de volgende keer!!

Liefs uit Jogja xx

  • 21 Februari 2013 - 22:17

    Joke:

    Wat een leuke ervaringen hed, zo kan ik me een beetje een beeld vormen hoe het leven is daar. Want de tijd gaat met rasse schreden vooruit...we komen er bijna aan...Ik ben vandaag de tickets gaan halen, dus die hebben we al.
    Ik hoop dat het met je computer nog in orde komt.
    Morgen ga ik naar Geertrui en breng zondag haar met de kinderen mee terug. Die blijven dan tot het volgende weekend en gaan met raf zijn familie terug. Leuk he!!
    Goede tijd daar; 'singing in the rain', letterlijk!
    Kus, moek

  • 21 Februari 2013 - 22:23

    Evy:

    Liefffie,

    Wat een mooie verhaaltjes allemaal, bijna jaloersmakend! Ofja laat da 'bijna' maar weg.
    Zeker de reis naar Sumatra, echt heel erg gaaf!
    Ik spreek je snel!

    Kusjes van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Indonesië

4 maanden Indonesië!!!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Bedbugs and ashes. What's next??

09 Februari 2014

Welcome to civilization

06 Januari 2014

Groeten uit de rimboe

10 December 2013

Kota Jogja, I missed you

28 November 2013

Last week in Belgium
Hedwich

10 maanden Azie!!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 7509

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Indonesië

Landen bezocht: