Stress?? Nee toch! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu Stress?? Nee toch! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hedwich Borghs - WaarBenJij.nu

Stress?? Nee toch!

Door: Hedwich

Blijf op de hoogte en volg Hedwich

13 Maart 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Ha buitenlanders!

Hier weer een verslagje van mijn eigen laptop!! Want die is nu alweer terug van weg geweest...
Ondertussen hebben we met pijn in ons hart Patrick moeten uitzwaaien. Het was weer even wennen om terug met zn viertjes te zijn. Het bezoek van Patrick heeft mij ook weer aan het werk gezet voor mijn scriptie, waar ik nu heel erg hard aan moet gaan werken, omdat ik mijn laptop even gemist heb... Dus aan de bak!

Het leventje bevalt me steeds meer hier. Ik ben twee weken geleden in mijn eentje er op uit getrokken. Ik ben met een rugzak met eten en heel veel water vertrokken met de scooter. Geen idee waar naartoe, maar gewoon lekker scooteren. Dat gevoel van vrijheid was even nodig en de natuur is zooooo mooi! Ik had het even nodig om uit de altijd drukke stad te zijn. Ik heb onderweg ergens bij mensen in een dorpje een banaan gegeten met ze, ik heb veel rijstvelden gezien en heel veel kleine Javaanse dorpjes. Tijdens mijn lunch in het café ViaVia kwam ik een groep Belgen tegen, en geloof het of niet, ze kwamen ook nog eens uit de kempen! ;) De weg vinden alleen, met een scooter is al een avontuur op zich, maar gelukkig was ik heelhuids weer thuis gekomen ;)

Samen met Patrick zijn we nog naar de Borobudur gegaan, dat was super indrukwekkend! Wel heel erg warm! En ook voelden we ons echte BNers (BV's voor de Belgen) omdat we met IEDEREEN op de foto moesten! Soms werd het toch een beetje vervelend... Just keep smiling ;)
Ook met Patrick zijn we op z'n Indonesisch gaan paintballen, wat een grap! De pakjes die we aan moesten waren veel te klein, na 2 minuten dampte de bril aan omdat het zo warm was. Maar het was wel super leuk!

Ik heb een weekend in bed gelegen, en kon ik niet mee naar het strand in het noorden van Java. Dat was wel even vervelend, maar ook dat hoort erbij helaas. Gelukkig krijg ik nooit genoeg van de nasi putih (witte rijst) hier dus daar kan ik dan op leven als ik ziek ben ;)

Afgelopen zaterdag was het field trip met grade 1,2 and 3. We zijn met bussen naar een geitenboerderij gegaan. De geitjes liepen er voor Nederlandse begrippen maar dun bij, er werd gemolken met de hand en van de melk werd er ijs gemaakt. Want kaas krijgen ze hier niet echt verkocht, het is niet zo'n kaasland. We zijn heel de ochtend op het boerderijtje geweest, die kinderen hebben het echt heel erg naar hun zin gehad! Daarna gingen we met iedereen lunchen. Er stond een tafel apart voor ons vier gedekt, met een bordje 'guests from Holland'. We kregen frisdrank, kip en vis (niet meer in de dierlijke vorm) en groenten. De kinderen en andere leraren kregen wat anders. We voelden ons daardoor een beetje ongemakkelijk, omdat we behandeld worden als supersterren, wat we eigenlijk niet willen. Maar ja, wat zeg je dan op zo'n moment...

Afgelopen weekend zijn we gaan feesten in Solo, ongeveer 1,5 uur rijden van hier. Het was een leuke nacht! En de volgende ochtend met kleren aan in het zwembad van het hotel gesprongen! Eindelijk konden we een keertje zwemmen!! Heerlijk!
Gisteren zijn we gaan raften! Ook echt super leuk! En mooie natuur rond de rivier! Alleen niet zo fijn om te weten dat er riool uitkomt in de rivier, dat mensen daar hun kleren in wassen en dat mensen zichzelf er ook in wassen! Maar het was zeker voor herhaling vatbaar!

Vandaag hebben we te horen gekregen dat ons visum niet kan worden verlengd en dat we aan het eind van deze maand het land uit moeten. Vandaar de stress ;) We hopen na onze reis naar Sumatra (18 tot 26 maart) naar Singapore te vliegen, daar een toeristenvisum aan te vragen en hopelijk gewoon weer terug te kunnen, zonder problemen. Laten we dat hopen!!

Het adres van mijn boardinghouse is trouwens een beetje verandert en dat zal misschien nog wel een keer veranderen... Maar als je laat weten aan mij dat je iets gaat sturen, kunnen mensen hier de post ook traceren. Dus ga je, of heb je iets gestuurd? Laat het even weten. Mijn Indonesisch nr is: +6285385613287 Het adres is:

Hedwich Saskia Borghs
Babarsari Tb 16/9
Babarsari Cartunggal
Depok, Sleman
Yogyakarta, 55281
Indonesia

Tot het volgende verslagje!

Liefs uit Jogja xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Indonesië

4 maanden Indonesië!!!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Bedbugs and ashes. What's next??

09 Februari 2014

Welcome to civilization

06 Januari 2014

Groeten uit de rimboe

10 December 2013

Kota Jogja, I missed you

28 November 2013

Last week in Belgium
Hedwich

10 maanden Azie!!

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7511

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Indonesië

Landen bezocht: